Crysis

Grafická revoluce přichází
Crysis

Myslím si, že díky masové propagaci není nutné Crysis nijak zdlouhavě představovat. Také zajisté víte o tom, že Crysis je nepřímé pokračování FarCry z dílen Cryteku, ale jelikož práva na název FarCry vlastní studio Ubisoft, můžeme se dočkat přímého pokračování hry Far Cry s nepříliš originálním názvem FarCry 2. Samotný příběh vypadá tak, jak se na pořádnou akci sluší – spolu se svými kolegy seskočíte z letadla na severokorejský ostrov, a ne jen tak bez důvodu. Píše se rok 2020 a doktor Rosenthal spolu se skupinkou čtyř archeologů se vydává zkoumat nezvyklý meteorit, který dopadl na jeden ze severokorejských ostrovů, avšak celou oblast uzavřela korejská armáda a dělá, jako by se nic nedělo a snaží se celou věc ututlat, protože to byl modul mimozemské civilizace. Proto jste vysazeni na ostrově a máte objekt zajistit. Na akci vás doktor Rosenthal vyzbrojí speciálním oblekem- nanozbrojí (dále jen nanosuit). Jste vlastně objektem testu nanozbroje. Váš nanosuit vám umí dát radlickou sílu (nanosuit nádherně rudě září a při pohledu na oblek si vybavím letní táborák a opékání špekáčků nad ohněm:-) nebo také neviditelnost, což mě v určitých případech přišlo vhod- nepřátelé mě obklíčili a já se ocitl v tzv. smyčce.

Nenapadlo mě nic jiného, než se zneviditelnit. Unikl jsem ze smyčky a nepřátelům jsem tam nechal malý dárek (granát) a z povzdálí jsem pozoroval nepřátele jak poletují vzduchem a to vše díky nanozbroji. Působivé, nemyslíte? K dalším možnostem nanozbroje není nutno nic dodávat, je to rychlost a obrana, kdy nanosuit do určité míry pohlcuje a odolává kulkám. Mimochodem, možnosti nanozbroje nejsou neomezené ( co by to pak bylo za hru, kdyby jste pobíhali zneviditelnění po celou hru). Možnosti nanozbroje jsou vyvažovány energií, která se při činnosti nanozbroje vybíjí. Dejme tomu, že nanosuit je prvek, který patří spíše do fantasy než do blízké budoucnosti. A ještě jsem zapomněl na hledí nanozbroje. Hledí na mě v některých případech udělalo opravdu dojem- např. hrajete misi, kde se ocitáte v zimní krajině a všude kolem vás je sníh. Jestliže se přestanete pohybovat, tak hledí začne namrzat nebo vám po hledí může velice efektivně stékat voda. Jste ve hře teprve pár minut a už se na vás začnou sypat úkoly povinné i nepovinné. Nevím, jestli jsem se dobře díval ale za vedlejší úkoly nejsou žádné odměny. Tudíž je to takové hraní navíc co vůbec nijak neovlivní průběh kampaně (škoda). V Crysis se potkáte i s vozidly ať už vojenskými nebo civilními, s jejíchž pomocí můžete z mapy udělat opravdovou řežbu. Velký nadbytek vozů mi dovolil vyzkoušet i zákeřnou taktiku- řítilo se ke mně auto s nepřátelskou posádkou a první co mě napadlo bylo vystřelit do kola auta. Auto se rázem ocitlo na ráfkách a po chvíli se převrátilo na střechu poblíž sudů s hořlavinou. Šel jsem k autu a počkal jsem si až ke mně přiklusají nepřátelé. Následně jsem využil možnosti nanozbroje a nechal jsem se zneviditelnit. Skupinka nepřátel pomateně pobíhala kolem auta a mě napadlo, že bych mohl střelit do nádrže auta. Auto explodovalo a dílo zkázy dokončily sudy s hořlavinou, takže jsem hravě zlikvidoval asi 7 nepřátel během malé chvilky a ještě jsem si ušetřil drahocenné náboje. Pokud bude váš cíl mise daleko, nemusíte se bát, že půjdete po svých, jelikož na každých sto metrech najdete dopravní prostředek ať už pozemní, vodní nebo i letecký (jako by se vývojáři báli toho, že byste museli chodit pěšky). A že si máte z čeho vybrat! Nasednete do tanku, do transportéru, obrněného vozidla nebo snad do ozbrojené lodi, civilní lodi nebo do civilního auta ? Jak říkám, v Crysis je vozový park opravdu bohatý, zato se zbraněmi je to horší. V Crysis zbraní opravdu moc nenajdete, ale to vynahrazuje možnost jejich upravování a vylepšování samotné munice. Jestliže nechcete být prozrazeni a celou misi projít v utajení, stačí si jen na hlaveň zbraně pořídit tlumič a pořádnou optiku, nebo naopak když chcete z mapy udělat akční film tak si tlumič sundáte, místo normální munice si dáte zápalnou a na mířidla se vykašlete úplně. Když už jsem se dostal k vozidlům, měl bych vám říci že Crysis není FlatOut a neměli byste počítat s detailním poškozením vozů. To co můžete od poškození v této hře očekávat je obrázek a ukazatel poškození nacházející se v dolní části obrazovky. Efekty v Crysis jsou detailní, jako voda nebo oheň a vlnící se teplý vzduch nad plameny ohně. Crysis není po grafické stránce co vytknout. Je to prostě hra řadící se mezi dokonalé a těžko se u této hry hledá protiklad.