Call of duty 2

Pokud byste rádi slyšeli rychlé shrnutí COD 2 a ušetřili si čas, tak prosím – je to COD v o něco lepší grafice, s okopírovanými misemi z prvního dílu, kopou zjednodušení a s ještě kratší hrací dobou než minule. Na druhou stranu je třeba uznat, že Infinity Ward rozhodně vědí, jak vytvořit střílečku s onou filmovou atmosférou. Stejně jako první díl je COD 2 epické, bombastické, napínavé velice dobře promyšlené, jedním slovem super. Základní kámen celé hry je stejný jako v předchozích dílech – coby řadový voják bojujete postupně v ruské, americké a britské kampani, které tvoří dohromady 27 misí. Na rozdíl od dřívějška není nutné plnit mise v daném pořadí, párkrát se například můžete rozhodnout, zdali dokončíte americkou kampaň na jeden zátah, nebo si mezi tím zahrajete v Egyptě britskou kampaň.
Faktem je, že COD 2 je vybroušenější po stránce grafické, zvukové ale také nějaké chyby, jako např. absence ukazatele zdraví – utrhl vám právě granát ruku (neberte to vážně:) a vy máte už jen sílu ulehnout ve smrtelné křeči za ohradu? Žádný problém, počkejte pár vteřin a můžete pokračovat v boji! Je to naprosto padlé na hlavu, nerealistické a z již tak dost arkádové hry to dělá něco... stěží popsatelného. Namísto běžného bojovníka je z vás hrdina akčního filmu v režii Stevena Spielberga, který muže schytat během jedné mise klidně tisíc kulek.
I když je na první pohled tento nápad opravdu hodně potrhlý, dodává hratelnosti sice ukrutně nereálnou, ale přesto pořádnou šťávu. Je do dobrý způsob jak hráči zabránit v klasickém „quicksave maratónu‘‘ a namísto toho se hráč může věnovat hře a řešit různé situace a nebýt vytržen ze hry následnou smrtí. Tímto prvkem je COD2 mnohem plynulejší hra než ostatní FPS. Možnost quicksave je ze hry zcela vyřazena, a pokud se vám už podaří zemřít (za celou hru se mi to povedlo asi čtyřikrát), jste vráceni k nejbližšímu záchytnému bodu. Ty jsou rozmístěny velice dobře, nekonají se žádné klasické případy, kdy vás hra donutí opakovat poslední půlhodinu. Za tohle je třeba tvůrce pochválit. Po technické stránce je COD2 solidní, ale rozhodně se nedá mluvit o nadprůměru. Grafika je po všech směrech lepší než minule. Zvuk je vítečný, hlavně co se týká střelby a výbuchů.
Call of Duty 2 je dobrá akční hra ale nic víc. Všechno co hra obsahuje jsme již viděli v jiných hrách, nebo dokonce v prvním dílu.